Православний календар
6 травня 2022 року (23 квітня ст.ст.)
Разрешается рыба Вмч. Георгия Победоносца (303). Иверской иконы Божией Матери (второе обретение списка иконы 2012). Мц. царицы Александры (314). Мчч. Анатолия и Протолеона (303).Прп. Софии (1974). Сщмч. Иоанна пресвитера (1940). |
Мýжъ же нѣ́кiй, Анáнiа и́менемъ, съ сапфи́рою женóю своéю, продадé селó и утаи́ от цѣны́, свѣ́дущей и женѣ́ егó: и принéсъ чáсть нѣ́кую, предъ ногáми апóстолъ положи́. Речé же пéтръ: Анáнiе, почтó испóлни сатанá сéрдце твоé солгáти Дýху святóму и утаи́ти от цѣны́ селá? сýщее тебѣ́ не твоé ли бѣ́, и продáное не въ твоéй ли влáсти бя́ше? чтó я́ко положи́лъ еси́ въ сéрдцы твоéмъ вéщь сiю́? не человѣ́комъ солгáлъ еси́, но Бóгу. Слы́шавъ же Анáнiа словесá сiя́, пáдъ и́здше: и бы́сть стрáхъ вели́къ на всѣ́хъ слы́шащихъ сiя́. Встáвше же ю́ноши взя́ша егó и изнéсше погребóша. Бы́сть же я́ко трiéмъ часóмъ минýвшымъ, и женá егó не вѣ́дущи бы́вшаго вни́де. Отвѣщá же éй пéтръ: рцы́ ми, áще на толи́цѣ селó отдáста? Онá же речé: éй, на толи́цѣ. Пéтръ же речé къ нéй: чтó я́ко согласи́стася искуси́ти Дýха Госпóдня? сé, нóги погрéбшихъ мýжа твоегó при двéрехъ, и изнесýтъ тя́. Падé же áбiе предъ ногáма егó и и́здше: вшéдше же ю́ноши обрѣтóша ю́ мéртву и изнéсше погребóша бли́зъ мýжа ея́. И бы́сть стрáхъ вели́къ на всéй цéркви и на всѣ́хъ слы́шашихъ сiя́. |
Некоторый же муж, именем Анания, с женою своею Сапфирою, продав имение, утаил из цены, с ведома и жены своей, а некоторую часть принес и положил к ногам Апостолов. Но Петр сказал: Анания! Для чего ты допустил сатане вложить в сердце твое мысль солгать Духу Святому и утаить из цены земли? Чем ты владел, не твое ли было, и приобретенное продажею не в твоей ли власти находилось? Для чего ты положил это в сердце твоем? Ты солгал не человекам, а Богу. Услышав сии слова, Анания пал бездыханен; и великий страх объял всех, слышавших это. И встав, юноши приготовили его к погребению и, вынеся, похоронили. Часа через три после сего пришла и жена его, не зная о случившемся. Петр же спросил ее: скажи мне, за столько ли продали вы землю? Она сказала: да, за столько. Но Петр сказал ей: что это согласились вы искусить Духа Господня? вот, входят в двери погребавшие мужа твоего; и тебя вынесут. Вдруг она упала у ног его и испустила дух. И юноши, войдя, нашли ее мертвою и, вынеся, похоронили подле мужа ее. И великий страх объял всю церковь и всех слышавших это. |
Не могý áзъ о себѣ́ твори́ти ничесóже. Я́коже слы́шу, суждý, и сýдъ мóй прáведенъ éсть, я́ко не ищý вóли моея́, но вóли послáвшаго мя́ Отцá. А́ще áзъ свидѣ́телствую о мнѣ́, свидѣ́телство моé нѣ́сть и́стинно: и́нъ éсть свидѣ́телствуяй о мнѣ́, и вѣ́мъ, я́ко и́стинно éсть свидѣ́телство, éже свидѣ́телствуетъ о мнѣ́: вы́ послáсте ко Иоáнну, и свидѣ́телствова о и́стинѣ. А́зъ же не от человѣ́ка свидѣ́телства прiéмлю, но сiя́ глагóлю, да вы́ спасéни бýдете. О́нъ бѣ́ свѣти́лникъ горя́ и свѣтя́: вы́ же восхотѣ́сте возрáдоватися въ чáсъ свѣтѣ́нiя егó. А́зъ же и́мамъ свидѣ́телство бóлѣе Иоáннова: дѣлá бо, я́же дадé мнѣ́ Отéцъ, да совершý я́, тá дѣлá, я́же áзъ творю́, свидѣ́телствуютъ о мнѣ́, я́ко Отéцъ мя́ послá. И послáвый мя́ Отéцъ сáмъ свидѣ́телствова о мнѣ́. Ни глáса егó нигдѣ́же слы́шасте, ни видѣ́нiя егó ви́дѣсте, и словесé егó не и́мате пребывáюща въ вáсъ, занé, егóже тóй послá, семý вы́ вѣ́ры не éмлете. Испытáйте писáнiй, я́ко вы́ мнитé въ ни́хъ имѣ́ти живóтъ вѣ́чный: и тá сýть свидѣ́телствующая о мнѣ́. И не хóщете прiити́ ко мнѣ́, да живóтъ и́мате. Слáвы от человѣ́къ не прiéмлю, но разумѣ́хъ вы́, я́ко любвé Бóжiя не и́мате въ себѣ́. А́зъ прiидóхъ во и́мя Отцá моегó, и не прiéмлете менé: áще и́нъ прiи́детъ во и́мя своé, тогó прiéмлете. Кáко вы́ мóжете вѣ́ровати, слáву дрýгъ от дрýга прiéмлюще, и слáвы, я́же от еди́наго Бóга, не и́щете? Не мни́те, я́ко áзъ на вы́ рекý ко Отцý: éсть, и́же на вы́ глагóлетъ, Моисéй, нáньже вы́ уповáете. А́ще бо бы́сте вѣ́ровали Моисéови, вѣ́ровали бы́сте ýбо и мнѣ́: о мнѣ́ бо тóй писá. А́ще ли тогó писáниемъ не вѣ́руете, кáко мои́мъ глагóломъ вѣ́ру и́мете? По си́хъ и́де Иисýсъ на о́нъ пóлъ мóря Галилéи тиверiáдска: и по нéмъ идя́ше нарóдъ мнóгъ, я́ко ви́дяху знáменiя егó, я́же творя́ше надъ недýжными. |
Я ничего не могу творить Сам от Себя. Как слышу, так и сужу, и суд Мой праведен; ибо не ищу Моей воли, но воли пославшего Меня Отца. Если Я свидетельствую Сам о Себе, то свидетельство Мое не есть истинно. Есть другой, свидетельствующий о Мне; и Я знаю, что истинно то свидетельство, которым он свидетельствует о Мне. Вы посылали к Иоанну, и он засвидетельствовал об истине. Впрочем Я не от человека принимаю свидетельство, но говорю это для того, чтобы вы спаслись. Он был светильник, горящий и светящий; а вы хотели малое время порадоваться при свете его. Я же имею свидетельство больше Иоаннова: ибо дела, которые Отец дал Мне совершить, самые дела сии, Мною творимые, свидетельствуют о Мне, что Отец послал Меня. И пославший Меня Отец Сам засвидетельствовал о Мне. А вы ни гласа Его никогда не слышали, ни лица Его не видели; и не имеете слова Его пребывающего в вас, потому что вы не веруете Тому, Которого Он послал. Исследуйте Писания, ибо вы думаете чрез них иметь жизнь вечную; а они свидетельствуют о Мне. Но вы не хотите прийти ко Мне, чтобы иметь жизнь. Не принимаю славы от человеков, но знаю вас: вы не имеете в себе любви к Богу. Я пришел во имя Отца Моего, и не принимаете Меня; а если иной придет во имя свое, его примете. Как вы можете веровать, когда друг от друга принимаете славу, а славы, которая от Единого Бога, не ищете? Не думайте, что Я буду обвинять вас пред Отцем: есть на вас обвинитель Моисей, на которого вы уповаете. Ибо если бы вы верили Моисею, то поверили бы и Мне, потому что он писал о Мне. Если же его писаниям не верите, как поверите Моим словам? После сего пошел Иисус на ту сторону моря Галилейского, в окрестности Тивериады. За Ним последовало множество народа, потому что видели чудеса, которые Он творил над больными. |
Толковая Библия Лопухина
глава 5 Евангелия от Иоанна
Отчего так согрешили Анания и Сапфира? Оттого что забыли, что Бог видит их дела и помышления. Если бы содержали они в мысли, что Бог все видит и вне и внутрь, яснее чем все люди и даже они сами, не пришло бы им и в голову так покривить душою перед Апостолами. Оттого же происходят и наши все грехи и грешные замыслы. Ухитряемся все прикрыть от взоров человеческих, и думаем, что все ничего. Люди точно не видят ничего и отдают нам цену, как исправным; но это не изменяет нашей существенной ничтожности. Ведая это, тверди всяк себе: почто сатана исполняет мое сердце лгать в лицо Богу? Очи Его светлее солнца видят в сокровенных тайниках сердца; ни ночь, ни море, ни подземелье не укрывают от Него. Помни это, и потому устраивай свое внутреннее и внешнее, хоть и невидное, поведение. Если бы Всевидящий был чужд для нас, — можно бы еще равнодушно относиться к Его всеведению; а то Он же и Судия, и суд Свой, в силу всеведения, произносит нередко прежде, чем чаем. Может быть, там у Него уже положено тотчас произнести суд и над нами, когда только мы еще думаем укрыться с своими грехами в темной лжи: "Не видит Бог!"